Tuesday, January 29, 2008

31 JAN 2008: BANGUNKAN ANAK GENIUS NEGARA


Maths prodigy’s dad faces jail term for groping teens

PETALING JAYA: The father of a maths prodigy Sufiah Farooq, who entered Oxford University at 13, is facing a minimum six-month jail term for sexually assaulting two underage girls.

Pakistan-born Farooq Yusof, 50, groped one of the two 15-year-olds while giving her tuition classes at her home, according to Britain’s Daily Mail. He is currently behind bars awaiting sentencing.

According to the daily, Farooq was arrested after touching the girl on the chest and attempting to kiss her while her parents were watching television in a room nearby.

Sufiah, whose mother is Malaysian-born chemist Halimahton, made history by becoming the youngest student to study Mathematics in Oxford in 1997.

She ran away from the university and her family after three years of studies claiming that she could not stand the pressure from her father to succeed and that it was a “living hell.”

Sufiah asked for foster care until she reached 18.
She returned to Oxford in 2002 but did not complete her course. She was married in 2004 at the age of 20 to a fellow Oxford trainee lawyer. They divorced 13 months later.

Farooq pleaded guilty to two counts of sexual assault at the Coventry Crown Court last week. Sexual assault carries a jail term of six months to 14 years.

The tabloid quoted the victim’s father as saying that Farooq came across as “intelligent, smooth-talking and charming.”

“He said my daughter was very bright and that he would be able to further develop her skills. He even told us his daughter went to Oxford but did not tell us the rest of the story.

“He took a strong interest in our daughter. Now I realise that it was for all the wrong reasons,” the victim’s father told the paper.


Komen:
Kita berdoa semoga nasib adik Adi Putra tidak berulang seperti insan- insan genius negara yang terdahulu. Pihak berwajib harus serius membangunkan insan- insan genius di negara ini. Jika tidak, semacam kita 'kufur dengan anugerah' Allah Ta'ala ini.

(Dengan Adi Putra ketika Kongres Melayu di UTM Skudai 2006)

5 comments:

Anuar Manshor said...

Indonesia sudah ada, Singapura lagi lama sudah ada. Malaysia bila pula hendak menyediakan sekolah untuk kanak-kanak "indigo" ini?

nadmin said...

risau memikirkan perkara ini..
sebelum ni pun pernah terjadi kan?

budak melayu yang boleh membaca waktu umur 5 tahun (dah lama dulu..skrg tak hairan sangat)

Ungku Aziz ambil jadi anak angkat..
Tapi, akhirnya jadi kondukter bas aje..
aku baca dlm mastika lama dulu..

Hilmi Madani said...

anak angkat Ungku Aziz tu pernah jual roti canai.

sikap kita banyak sangat berpolitik.kadang the best brain kat negara tidak dimanfaatkan.

kita harus merubah sikap ini.

Munirah Bahari said...

sgt menarik isu ini. Perlu ada mekanisme untuk menempatkan knk2 pintar cerdas ini.

KPM perlu memikirkn serius ttg pkara ini krn jka diabaikan hilanglah mutiara ini yg sgt bmkna kpd agama dan negara.

Anis Munirah 90 said...

Pada pendapat saya, kelebihan dan keistimewaan yang Allah S.W.T turunkan kepada insan-insan yang terpilih ini wajib dimanfaatkan oleh semua pihak.

Sebuah institusi khas untuk kanak-kanak indigo ini hendaklah ditubuhkan di Malaysia seperti yang telah diceritakan menerusi novel hebat Detektif Indigo yang ditulis oleh Faisal Tehrani.

Ini akan dapat memberi peluang kepada kanak-kanak ini mempamerkan bakat mereka dimata dunia. Siapa yang tidak mahu melihat seorang daripada warga Malasia ini akan mencipta satu formula baru dalam pelbagai cabang ilmu. Buktikan Malaysia boleh!